Preuzimanje dnevnog lista “Politika”: Novinarstvo, tiraž i profit najmanji motivi

Preuzimanje dnevnog lista “Politika”: Novinarstvo, tiraž i profit najmanji motivi

Danas retko ko sa sigurnošću može reći ko je sadašnji vlasnik najstarijeg dnevnog lista “Politika”.

Odlaskom iz redakcije glavne urednice lista Ljiljane Smajlović, ovo pitanje je ponovo aktuelizovano, naročito jer je Smajlović javno prozvala menadžment za opstrukciju, tvrdeći da joj ne dozvoljavaju da samostalno vodi redakciju.

Članice menadžmenta, direktorke Mira Glišić Simić i Nina Samardžić predstavljaju dva vlasnika Politike: prva državu Srbiju, a druga East Media Group-u.

East Media Group je firma u vlasništvu Miroslava Bogićevića, vlasnika Farmakoma, koji je do udela u Politici došao kupovinom udela od nemačkog WAZ-a.

Sklapanjem ugovora, Bogićević se obavezao da u slučaju da nije u mogućnosti da plaća rate za Politiku, sav do tada uplaćeni iznos ostaje WAZ-u, koji ponovo postaje vlasnik novina. Sklapanjem “rezervnog sporazuma”, tzv. “krovnog ugovora” sa Adria Media grupom u vlasništvu Aleksandra Rodića, ako Bogićević prestane da plaća rate za Politiku, na njegovo mesto automatski dolazi Rodić.

Prema pisanju Danasa, to toga, za sada, nije došlo, jer je u međuvremenu WAZ nestao, a njegov pravni naslednik postala druga nemačka grupacija Funke, koja je pristala da Bogićevića sačeka da uplati zakasnelu ratu. Na taj način je sprečeno aktiviranje klauzule kojom bi došlo do raskida ugovora sa WAZ-om.

Dnevni list Politika je samo deo “medijskog paketa” u koji su još uključene Novosti i Dnevnik i kojima se već godinama trguje “đuture”, jer “krovni ugovor” važi za sva tri lista.

Off-shore transakcije

WAZ, koji je u tom trenutku bio vlasnik sva tri lista, prodao je svoja potraživanja prema Politici (što je posao nezavistan od prodaje udela u Politici) off-shore firmi povezanoj sa Bogićevićem. Istog dana, WAZ je prodao i svoja potraživanja prema nekolicini drugih off-shore firmi, kiparskom preduzeću Venetoko, koje nezvanično, takođe pripada vlasniku Farmakoma.

Ta nekolicina off-shore firmi imala je svoja potraživanja prema drugim sličnim firmama za koje je utvrđeno da su u vlasništvu Milana Beka. To su firme Trimaks, Ardost i Karamat, koje su za ove dugove garantovale svojim udelom u Novostima, koji ukupno iznosi 62 odsto. Tako je na kraju Bogićević postao i vlasnik ovih medijskih kuća.

Kako je Beko postao vlasnik Novosti i Dnevnika je takođe nejasno.

Smajlović je u intervjuu za sajt Udruženja novinara Srbije ocenila da je birokratizacija upravljanja Politikom sprovedena još za vreme Borisa Tadića i to namerno kako bi se stvarno upravljanje sa redakcije prebacilo na menadžment i da se premalo stvari poboljšalo od tada.

Izvor: Danas.rs
Previous Planinka kupuje sopstvene akcije po 25.000 dinara
Next Kinezi ulažu u Šabac: Auto-put do Rume i međunarodna luka na Savi

You might also like

Društvo 0 Comments

Slovenci dižu minimalac na 630 evra

Vlada Slovenije predložila je da se minimalac u 2017. poveća na 630 sa dosadašnjih 604,35 evra.

Društvo 0 Comments

Pametni telefoni uvode revoluciju u medicini

Pametni telefoni donose revoluciju u dijagnostikovanju i lečenju hroničnih bolesti zahvaljujući aplikacijama u medicinske svrhe, rekli su naučnici okupljeni na godišnjoj konferenciji u Bostonu.

Društvo 0 Comments

Prirodne katastrofe u 2016. godini odnele 175 milijardi dolara

Reosiguravajuća kuća Munich Re izdala je saopštenje u kome se navodi da su prirodne katastrofe, kao što su oluje i zemljotresi, prošle godine prouzrokovale štetu od 175 milijardi dolara, što

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply